آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز 
کد خبر: 4209440
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
علیرضا عسگریان خبر داد:

آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز 

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز ۲۰ فروردین آغاز شد و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، امروز دوشنبه، ۲۰ فروردین‌ماه در سالن کنفرانس این وزارتخانه برگزار شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست بیان کرد: دولت از زمان استقرار خود توجه ویژه‌ای نسبت به سفره مردم و امنیت غذایی داشته است به همین دلیل زیرساخت‌های شبکه ملی اعتبار با ۲۲۰ هزار فروشگاه ایجاد شد. مشمولان با نصب برنامه «شما» می‌توانند از اطلاعات لازم ازجمله فروشگاه‌ها و اعتبار خود اطلاع یابند.

استقبال مردم از طرح فجرانه کالابرگ

وی ادامه داد: مردم عزیز در این دو ماه بسیار خوب از کالابرگ استفاده کردند و دیگر شاهد صف در مقابل فروشگاه‌ها نیستیم. تشکیل صف در مقابل فروشگاه‌ها به دلیل ایجاد شایعه‌ها و آشنا نبودن مردم بود که این موضوع نیز برطرف شد. این طرح در اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد و تداوم آن نیازمند تدابیر و تصمیم‌گیری‌های جدید است که اتخاذ خواهد شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تاکنون حدود ۹۸ میلیون بسته توزیع شده است. میزان آورده این بسته تقریباً دو میلیارد دلار یا ۹۵ همت طی این دو ماه خرید شده است. حدود یک میلیون و صد هزار تن میزان وزنی خرید‌ها بوده است. در مرحله اول بیش از ۸۶ درصد از کالابرگ استفاده شد. دهک یک تا سه که دهک نیازمند هستند بیش از ۸۳ درصد در این طرح شرکت کردند که نشان از موفقیت طرح کالابرگ است.

رفع کندی و قطعی سامانه «شما» با به‌روزرسانی 

عسگریان اظهار کرد: به دلیل حجم استفاده از سامانه «شما» این نرم‌افزار دچار مشکلاتی شد، اما با به‌روزرسانی‌ دیگر شاهد کندی و قطعی نیستیم و مشمولان می‌توانند با نصب و به‌روزرسانی این نرم‌افزار از آن استفاده کنند.

۶۰ میلیون نفر مخاطب طرح فجرانه کالابرگ 

وی تصریح کرد: ۸۵ میلیارد همت به سفره غذایی مردم اضافه شده است. این طرح ۶۰ میلیون نفر مخاطب دارد که شامل دهک یک تا هفت در تمام نقاط کشور می‌شود. طرح فجرانه کالابرگ از موفق‌ترین طرح‌هایی است که در کشور در حال اجراست. 

عسگریان اضافه کرد: طرح فجرانه کالابرگ طرح بسیار خوبی در حوزه امنیت غذایی مردم است و در تلاشیم تا هر اتفاقی رخ دهد سبد غذایی مردم حفظ شود. قیمت سبد غذایی طرح فجرانه کالابرگ ۷۴۰ هزار تومان است که ما آن را با ۵۲۰ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌دهیم. میزان اعتماد بین مردم نسبت به این طرح بیش از ۹۰ درصد بوده است و اگر مشکلاتی وجود داشته به همه مشکلات پاسخ داده شده است و هنوز نیز پاسخگو هستیم.

آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ

وی تصریح کرد: مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ از امروز ۲۰ فروردین آغاز شد و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. بیشترین کالای خریداری شده از سوی مردم در حوزه لبنیاتی بوده است. برنج ۱۷۶ هزار تن، حبوبات بیش از ۱۰۰ هزار تن، شیر ۲۵۵ هزار تن، ماست ۲۱۴ هزار تن، ماکارونی ۶۰ هزار تن، گوشت قرمز ۴۴ هزار تن، گوشت سفید ۸۸ هزار تن در طی این دو ماه خریداری شده است. 

نامشخص بودن تداوم طرح فجرانه کالابرگ

عسگریان درباره ادامه یافتن طرح کالابرگ بیان کرد: این طرح با توجه به نزدیک بودن به دهه فجر، تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان اجرا شد و محدودیت‌هایی که قبلاً وجود داشت برطرف شد تا مردم بیشتر در این طرح شرکت کنند؛ اینکه طرح کالابرگ ادامه پیدا کند نیازمند تصمیم‌گیری در سطح عالی کشور است و ابعاد گسترده و منابع بسیار زیادی را نیاز دارد؛ ان‌شاءالله در نیمه دوم اردیبهشت ماه در دولت جمع‌بندی انجام خواهد شد که ادامه طرح فجرانه کالابرگ چگونه خواهد بود.

لزوم اعلام تخلفات از سوی مردم

وی تأکید کرد: مناطق روستایی حتماً 11 قلم کالای مشخص شده را خریداری می‌کنند. دولت با این طرح در حال پوشش دادن گرانی‌ها است. موضوع گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و باید جلوی گران‌فروشی‌ها گرفته شود. وزارت تعاون در ماه اول اجرای طرح فجرانه کالابرگ به صورت میدانی بر فروشگاه‌ها نظارت داشت و تا اشکالات، تخلفات بررسی شود. سرشماره ۶۳۶۹ تلفن اعلام گزارش تخلف از سوی مردم است که می‌توان از این طریق تخلف فروشگاه‌ها را اعلام کرد. مردم حتماً تخلفات را گزارش کنند، گزارش‌ها حتماً بررسی خواهد شد. میزان تخلفی که از سوی فروشگاه‌ها گزارش شده کمتر از دو درصد بوده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امکان ندارد که در دوره طرح فجرانه کالابرگ دهک‌ها تغییر کند؛ ممکن است که بعضاً فروشندگان اطلاعات غلط به مردم بدهند. هر فردی که در دوره اول این طرح شامل کالابرگ می‌شد تا پایان طرح فجرانه کالابرگ مشمول دریافت کالابرگ است. مشمولان در صورت مشکل در دریافت کالابرگ در یک‌ فروشگاه به فروشگاه دیگر مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha